Oferujemy pomoc w zakresie
1. Terapia integracji sensorycznej (diagnoza i terapia) ma postać „naukowej zabawy”, w której dziecko chętnie uczestniczy, ale jednocześnie jest to ciężka praca pod kierunkiem wykwalifikowanego terapeuty. Terapia kierowana jest do dzieci mających trudności z nauką, z dysfunkcjami psychoruchowymi, emocjonalnymi, dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, , autystycznych, z zespołem Downa. Terapia może być prowadzona po wcześniejszych kompleksowych badaniach – diagnozie.
2.Trening uwagi słuchowej wg metody A. TOMATISA w naszym gabinecie prowadzony jest wyłącznie za pomocą sprzętu przetwarzającego dźwięk w sposób analogowy. Terapeuta, zatrudniony w gabinecie Synapsa, posiada umiejętność wykonywania badań uwagi słuchowej, lateralizacji i samodzielnego układania programów terapeutycznych.
TRENING UWAGI SŁUCHOWEJ, STYMULACJA AUDIO-PSYCHO-LINGWISTYCZNA
3. Sensomotyryka – terapia jest przeznaczona głównie dla dzieci z trudnościami szkolnymi – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyspraksja. Jednak ze względu na fakt, że metoda wspomaga rozwój w różnych obszarach funkcjonowania, w terapii uczestniczą dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, ADHD, zespołem Downa, dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami koncentracji uwagi, zaburzeniami koordynacji, dysfunkcjami ruchowymi, obniżoną sprawnością percepcji wzrokowej i słuchowej oraz opóźnionym rozwojem mowy.
4. Metoda Warnkego – trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny. Diagnostyka, trening słuchowy i lateralny z wykorzystaniem urządzenia Audio4Lab i AudioTrainer 3000. Metoda Warnkego skierowana jest do dzieci i dorosłych z:
- trudnościami w nauce
- problemami w nauce czytania i pisania
- dysleksją
- zaburzeniami przetwarzania słuchowego
- trudnościami w lateralizacji
- problemami logopedycznymi ( np. problemy z wymową)
- funkcjonowaniem mózgu po jego uszkodzeniu (np. po udarze)
U osób starszych metoda Warnkego wykorzystywana jest w celu opóźnienia procesów demencyjnych i tych związanych z pogorszeniem słyszenia.
5. Terapii Ręki – jej celem jest usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Zajęcia prowadzone są indywidualnie.
Terapia dostarcza wielu wrażeń dotykowych niezbędnych w poznawaniu, rozróżnianiu, rozpoznawaniu różnych kształtów, powierzchni, faktur.
Jeśli Twoje dziecko szybko męczy się podczas pisania, rysowania, wycinania, a trzymanie w ręku długopisu, czy nożyczek jest frustrujące serdecznie zapraszamy na zajęcia Terapii Ręki.
6. EEG-Biofeedback to trening mózgu, który poprawia koncentrację uwagi, usprawnia pamięć, pomaga panować nad reakcjami emocjonalnymi.Indywidualne treningi z dyplomowanym terapeutą przeznaczone dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych i starszych.
Problemy szkolne: zaburzenia koncentracji uwagi, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia.
Zaburzenia zachowania: impulsywność, nadaktywność ruchowa, ADHD, ADD, autyzm, zespół Aspergera.
Osoby zdrowe: poprawa koncentracji uwagi, zwiększenie zdolności uczenia się (maturzyści, studenci), nauka radzenia sobie ze stresem – szybkiego wchodzenia w stan relaksu.
7. Terapia pedagogiczna – korekta obniżonych funkcji percepcyjno-motorycznych (wzrokowych, słuchowych, ruchowych, integracyjnych). Nauka i usprawnianie umiejętności czytania, stymulowanie rozwoju funkcji językowo-słuchowych, pamięci i uwagi. Wzmacnianie poczucia własnej wartości, kształtowanie wrażliwości na potrzeby grupy, budzenie ciekawości poznawczej, wzbogacanie zasobu słownictwa.
8. Terapia czaszkowo-krzyżowa – pomoc w walce z bólem kręgosłupa, w problemach związanych z depresją, lękiem, traumą, fobią; zwalczanie bezsenności, nerwic; pomoc w problemach z koncentracją, nadpobudliwością, szczególnie u dzieci i młodzieży. Terapia ma szerokie zastosowanie w niwelowaniu problemów związanych z autyzmem, porażeniem mózgowym, zespołem Downa. W tym wypadku, terapia czaszkowo-krzyżowa, ma łagodzić objawy tych chorób lub schorzeń.
9. Diagnoza gotowości szkolnej
10. TUS – trening umiejętności społecznych.